Podczas odbywającego się w dniach 7-9 maja w Katowicach XVI Europejskiego Kongresu Gospodarczego nie zabrakło tematów morskich. W trakcie debaty "Polskie porty morskie" eksperci, w tym przedstawiciele branży morskiej, rozmawiali na temat rozbudowy infrastruktury polskich portów nad Bałtykiem, ich znaczenia dla krajowej gospodarki czy też planów inwestycyjnych.
Grupa PKP Cargo w III kwartale 2023 r. nie odczuła poprawy koniunktury w przewozach towarowych, liczy na zwiększenie transportu węgla z portów morskich - poinformował na telekonferencji członek zarządu ds. handlowych Jacek Rutkowski.
Choć wojna na Ukrainie wciąż trwa, musimy patrzeć w przyszłość czego elementem jest budowa systemu wymiany energii elektrycznej pomiędzy UE a Ukrainą – stwierdzili uczestnicy panelu „Bezpieczeństwo energetyczne a transformacja energetyczna w Europie” mającego miejsce podczas pierwszego dnia VIII Konferencji Naukowej „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju” odbywającej się 11 i 12 września w Rzeszowie.
O wodorze i jego zastosowaniach w gospodarce mówi się coraz częściej. Eksperci zastrzegają, iż to dopiero pieśń przyszłości, ale badania i pierwsze wdrożenia prowadzone są na całym świecie. Zajmują się tym innowacyjne firmy i wiodące ośrodki naukowe w najbardziej rozwiniętych gospodarczo państwach. Gospodarka wodorowa będzie ważnym tematem również VIII Konferencji „Bezpieczeństwo energetyczne – filary i perspektywa rozwoju”.
Polska otrzymała 4,4 mld zł dofinansowania z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (Connecting Europe Facility – CEF) na realizację projektów transportowych. 21 czerwca 2023 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Koordynacyjnego CEF, który zatwierdził wyniki konkursu. Pieniądze wesprą inwestycje także w branży morskiej, w tym portowej. Beneficjentami są m.in. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. oraz Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście.
Bezpieczeństwo energetyczne Polski jest tematem, który od początku istnienia Forum Wizja Rozwoju zajmuje szczególne miejsce wśród bloków tematycznych. Nie inaczej było w tym roku, gdzie o kwestiach zagrożeń i wzywań, z jakimi w tym sektorze musi mierzyć się polski rząd i biznes oraz perspektywach, jakie czekają nas w następnych latach dyskutowali czołowi eksperci z branży.
Ostatni panel pierwszego dnia konferencji był poświęcony zagadnieniom związanym z magazynowaniem i transportem towarów towarów z i do portów morskich.
Masa towarów w kolejowych przewozach intermodalnych spadła w ubiegłym roku o 1,4 proc. do 26,2 mln ton - poinformował we wtorek Urząd Transportu Kolejowego (UTK). Tym samym przerwany został trend wzrostów w tym transporcie trwający ponad dekadę.
W świetle sytuacji międzynarodowej nabiera on szczególnego znaczenia, także dla zapewnienia bezpieczeństwa łańcuchów dostaw. Podczas debaty terminal, która odbędzie się podczas XI Edycji Forum Fracht, zostaną poruszone aktualne wyzwania związane z funkcjonowaniem korytarzy transportowych, międzynarodowych szlaków komunikacyjnych i łańcuchów dostaw oraz roli terminali we współczesnej wymianie handlowej.
Już po raz kolejny w Bratysławie odbędzie się sympozjum, podczas którego zostanie przedstawiona oferta biznesowa polskich portów morskich i terminali dla słowackiego biznesu. Konferencja jest zaplanowana na 15 marca 2023 roku. Wydarzenie organizuje Ambasada RP w Słowacji.
Grupa Budimex wśród wykonawców elektrowni jądrowej w Polsce
Minister obrony Wielkiej Brytanii potwierdza budowę nowych okrętów dla piechoty morskiej
Wspólne ćwiczenia sił morskich USA i Tajwanu. Rośnie współpraca obu państw w obliczu zagrożenia ze strony Chin
OSW: niemieckie porty morskie są w kryzysie, notują spadki przeładunków
Polski Dzień Morza w Budapeszcie z udziałem przedstawicieli branży portowej
Eco Edison, statek serwisowy Ørsted oficjalnie ochrzczony